Kategoriler

2 Ocak 2016 Cumartesi

MAYASIZ YUMUŞACIK EKMEK TARİFİ (Kuru Domatesli)


Bu ekmeğe bayılacaksınız. Pişirme süresi dahil, yarım saatte yapmanız mümkün. Ben kuru domatesli ve daha sağlıklı olduğu için tam buğday unuyla yapıyorum. Siz damak tadınıza göre değişiklik yapabilirsiniz. Mutlaka deneyin, kahvaltılarınızın vazgeçilmezi olacak. Çok basit ve lezzetli olduğu için biz artık dışarıdan ekmek almıyoruz. 3-4 günde bir yapıyorum ve yalnızca bu ekmeği tüketiyoruz evde.


MAYASIZ YUMUŞACIK EKMEK İÇİN MALZEMELER

- 1 Su Bardağı Yoğurt
- 2 Paket Kabartma Tozu
- 1 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
- 1 Çay Kaşığı Tuz (Damak tadınıza göre arttırabilirsiniz)
- Dilediğiniz Kadar Kuru Domates (1 avuç kadar kullandım)
- Aldığı Kadar Un (Yaklaşık 200-250 gram tam buğday unu)

MAYASIZ YUMUŞACIK EKMEK YAPIMI

- Yoğurt, zeytinyağı ve kabartma tozunu karıştırma kabımıza koyuyoruz.

- Kuru domatesleri ince ince doğrayıp, harcımızın içinde ekliyoruz. Kuru domatesler sert ise, birkaç dakika sıcak suda bekletebilirsiniz.

- Tuzu da ilave ettikten sonra hamurun kıvamına göre azar azar unumuzu ekliyoruz. Yumuşak ama ele çok yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.

- Mayasız bir hamur olduğu için minik parçalar halinde yapmak kabarması için önemli. Avuç içi kadar parçalar ayırıp, iyice yuvarlıyoruz ve yağlı kağıt serili fırın tepsimize diziyoruz.

- 175 derecede fanlı ayarda yalnızca 15 dakika pişiriyoruz. Üstünün ve altının hafif pembeleştiğini göreceksiniz. Bu ölçülerle 16 parça yumuşacık mini ekmek elde edebilirsiniz. 

Afiyet olsun :)

35 yorum :

  1. şimdi yaptım harika oldu..teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun. Çok sevindim beğenmenize. Diğer tarifleri de öneririm :)

      Sil
  2. Domates koymadan yaptum suan firinda olurdimi

    YanıtlaSil
  3. Ekşi mayalı ekmek çok yapıyorum ama, bazen böyle minik ve ekşi olmayan ekmeklere de ihtiyaç duyuyoruz. Ozellikle sabah erken sandviç yaparken harika olacaktır. Hemen deneyeceğim

    YanıtlaSil
  4. Ekşi mayalı ekmek çok yapıyorum ama, bazen böyle minik ve ekşi olmayan ekmeklere de ihtiyaç duyuyoruz. Ozellikle sabah erken sandviç yaparken harika olacaktır. Hemen deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel tarif, ben içine biraz da kekik ekledim, mis gibi oldu:) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Bu zamana kadar hep ekmeklerimi kendim yaptım kusursuz bi tarif şu an yiyorum ve ba yıl dim!!

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, çok teşekkür öncelikle.
    İki sorum var tarif için.
    1. Hafif ele yapışan bir hamur mu olmalı? Ben unu bir tık fazla koyuyor olabilirim çünkü içi sıkı sıkı oluyor.
    2. Sanki sirke koymuşum gibi genizi zorlayan bir tadı oluyor ekmeğin, nedendir acaba?
    Çok teşekkür ederim tekrar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Evet biraz ele yapışıyor benim hamurum. Ama çok cıvık da olmamalı.
      İkinci bahsettiğiniz durumu yaşamadım hiç. Kullandığınız yoğurttan olabilir mi acaba?

      Sil
  8. Acaba yoğurt yerine süt konur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sütle de olur, hatta ben bazen mayaladığım yoğurdun suyunu süzüp onunla yapıyorum. Çok lezzetli ve besleyici oluyor :)

      Sil
  9. Merhaba
    Ben yurt dışında yaşıyorum ve maya/kabartma tozu vb. paketleri Türkiye'dekinden farklı oluyor. Paket yazmak yerine veya parantez içerisinde ölçü/gram halinde yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  10. Bütün halde fırına versek ekmek gibi kabarmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabartma tozuyla kabardığı için, mayalı ekmek gibi olmaz. Tavsiye etmem

      Sil
  11. Fanlı yapilmak zorunlu mu onun dışında nasil pişirilir ve 200 grm bir bardak degil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Alt-üst ayarda da aynı derece ile denedim. Başarılı oluyor.

      Sil
  12. Uzunlamasina yapsak olur mu acaba ? Ve fırın ayari alt ust isitma olabilir mj kac dercee olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı derece ile alt üst ayarında da verim sağlanıyor. Bütün halde yapmanızı önermem.

      Sil
  13. Mercimek unu ile yaptım biraz kurabiyemsi oldu ama öyle bile tuttu tarif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyiminizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Afiyet olsun :)

      Sil
  14. Glutensiz unla da olur heralde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemedim hiç ama vakit almayan bir tarif olduğu için denemeye değer ��

      Sil
  15. Merhaba,
    Oğlumun buğday alerjisi nedeniyle alternatif ekmek arayışlarındayım. Sadece çavdar ya da yulaf unu veya ikisinin karışımı nasıl sonuç verir, fikriniz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Benim de 9 aylık bebeğim var. Direkt bu tarif değil ama göz kararı yulaf unundan ekmek yapıyorum. İçine yalnızca yoğurt tereyağı kabartma tozu ve yulaf unu koyuyorum. Yapacağım miktara göre yoğurda, yaklaşık 3 de 1 i kadar oda sıcaklığında tereyağı koyuyorum. Kabartma tozu ekleyip, aldığı kadar un koyuyorum ve yoğuruyorum. Bir yemekte tüketeceği büyüklükte parçalar halinde pişiriyorum. Çok güzel oluyor.

      Sil
  16. Çok teşekkürler. İki gün önce bir ekmek denedim, fena olmadı ama daha iyisi olabilmeli :) Bu anlattığınızı da deneyeyim ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    Ekmeği bitene kadar nasıl muhafaza ediyorsunuz acaba ekmeklikte saklasak sorun olur mu sizce? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapaklı saklama kabında saklıyorum.
      Sertleşenleri 2 ye bölüp, tost makinasında ısıtıyoruz. Çok güzel oluyor.

      Sil
  18. Sabah çocukları ekmek almaya gönderemeyince bu tarifi yaptım kuru domatesim olmadığı için ekleyemedim fark olarak tarife bir yumurta ilave ettim hepimiz çok beğendik oldukça cıvıķ hazırladığım hamurla yumuşacık ekmekler elde ettim

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, kabartma tozum yoktu onun yerine 2 çay kaşığı karbonat ve sirke ekledim, hamur çok yapışkan oldu baya zorladı beni😬 olabildiğince un koyarak ve elimi hafif ıslatarak yuvarlayabildim 13 adet çıktı,ama sonuç fena değil, ilk denemeye göre 😊

    YanıtlaSil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...er: 0" />