Kategoriler

2 Şubat 2015 Pazartesi

SÜT REÇELİ TARİFİ (Kavrulmuş Fındıklı)

Süt reçeli... Evet ilk duyduğumda "süt reçeli de neymiş?" diye yüzümü ekşitmedim desem yalan olur. Hemen araştırmalara başladım. Ekmeğe sürme kıvamında, hafif karamel rengi güzel bir krema desem doğru bir tabir olur sanırım. Ben içerisine kavrulmuş fındık da ilave ettim. Sade hali de güzel ama fındığın o kavruk tadıyla beraber enfes bir hale geliyor. Fındıkları tamamen öğütmedim bilerek, minik parçacıklar ağızda hissedilecek kıvamda oldu. Fiskobirlik'in taneli fındık ezmesine benzettim bu haliyle. 
Mutlaka siz de denemelisiniz. İster kahvaltılık olarak, ister pastaların ve kurabiyelerin içerisinde krema olarak kullanın.

Yorumlarınızı bekliyorum ;)

Kavrulmuş Fındıklı Süt Reçeli içi Malzemeler:

- 500 ml tam yağlı süt
- Yarım su bardağı toz şeker
- Bir çay kaşığının ucuyla karbonat
- 1 paket vanilya
- 100 gram kavrulmuş fındık içi (isteğe göre azaltıp arttırabilirsiniz)

(Not: Bu ölçeklerle yaptığınız süt reçelini 340 gramlık küçük  bir kavanozda ve buzdolabında yaklaşık 1 ay saklayabilirsiniz.)

Kavrulmuş Fındıklı Süt Reçelinin Yapılışı:

Öncelikle derince bir kaba sütü ve şekeri koyup, ara ara karıştırarak kaynatıyoruz.  

Kaynayan şekerli süte çay kaşının ucuyla az bir miktar karbonat ilave ediyoruz. Karbonatı ilave ettiğiniz de sütün bir anda köpürdüğü göreceksiniz. Bu yüzden kabın derin olması önemli!

- Ara ara karıştırarak kısık ateşte pişiriyoruz. Piştikçe renginin sarardığını ve sütün kıvamlandığını göreceksiniz.

- Yaklaşık 45 dk ila 60 dk arasında kaynatıp, kıvamının krep hamuru kıvamını aldığını görünce ocağın altını söndürebilirsiniz.
- Bir tarafta fındık içlerini küçük bir tavanın içerisinde, fındıklar hafif kavruk görünene kadar 5-10 dk  kavuruyoruz. Kavrulmuş fındıkları biraz soğuması için beklettiktip, rondo yardımıyla öğütüyoruz. Herkesin damak tadı farklı olabilir tabi ama ben fındıkların kaybolmasına izin vermedim. Minik taneli olunca rondoyu kapattım hemen.
- Ocağı söndürdükten sonra vanilyayı ve dilediğiniz kadar kavrulmuş ve öğütülmüş fındığı ilave edip, saklayacağınız kavanoza dökebilirsiniz.
(Not: Soğudukça kıvamı arttığı için ocakta kalma süresini kıvam durumuna göre ayarlamanız gerekebilir. Pişirdiğiniz tencerenin yapısına göre pişme süresi değişebilir.)





Afiyet olması ama kilo olmaması dileğimle :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...er: 0" />