Kategoriler

26 Şubat 2015 Perşembe

GELENEKSEL MISIR EKMEĞİ TARİFİ

Annem Bodrum'dan ziyaretimize gelmiş. Yakaladım bırakır mıyım hiç :) Rize usulü, anneannemin eskiden çok yaptığı kedi izli geleneksel mısır ekmeğini yaptık birlikte. Kedi izli olması ise işin espirisi... Anneannem biz küçükken eğlenelim diye mısır ekmeğinin üzerine parmaklarıyla kedi patisi izi yapardı, bize de yaptırırdı :) Bizde gelenek oldu diyebilirim, kedi izsiz mısır ekmeği yapılmaz :)

Mısır ekmeği yemeklerin yanında normal ekmek gibi tüketilir bizim oralarda. Özellikle kara lahana çorbası yapılınca, yanında mısır ekmeği eksik olmaz. Bazen de yoğurdun içine doğrayıp yeriz, atıştırmalık niyetine.

Biz biraz ince seviyoruz, kıtır kıtır çok güzel oluyor. Dilerseniz 2 ölçek yapıp, daha kalın bir ekmek elde edebilirsiniz ya da fırın kabınızı küçültebilirsiniz.

Bu güzel tarif için Anneme teşekkür ediyorum.

Şimdiden afiyet olsun, yorumlarınızı bekliyorum.

Geleneksel Mısır Ekmeği İçin Malzemeler:

- 3 su bardağı mısır unu (Karadeniz fırınlarında taze mısır unları satılıyor. Oralardan alırsanız tadından yenmez)
- 3 çorba kaşığı şeker
- 2 çay kaşığı tuz
- 1 paket kabartma tozu
- 1 kahve fincanı ayçiçek yağı
- 2 su bardağı kaynamış su

Geleneksel Mısır Ekmeğinin Hazırlanışı:

- Öncelikle derince bir kaba mısır ununu koyuyoruz. Sonrasında şeker, tuz, kabartma tozu ve sıvı yağı ekleyip, karıştırıyoruz.
- Malzemeler birbirine iyice karıştıktan sonra kaynar suyu ilave ediyoruz. Elle yoğurulamayacak ama  kek hamuru kadar sıvı olmayan ıslak bir hamur elde ediyoruz. Fırın kabımızı margarin veya tereyağı ile yağladıktan sonra, karışımı fırın kabımıza alıyoruz. Elimizi hafif ıslayıp, karışıma baskı yaparak fırın kabına yayıyoruz.
- Üzeri pürüssüzleşene kadar elimizle yaydığımız hamuru yayıyoruz. Eşit bir şekilde yaydıktan sonra, hamuru bıçakla dilimliyoruz. Ee tabi her dilime parmak uçlarımızla kedi patisi izi yapıyoruz :)
- Artık ekmeğimiz hazır. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 1 saat pişiriyoruz. Aslında damak tadınıza göre değişir. Kıtır sevenler fırında daha uzun süre tutabilir. Tabi kıtır olsun diye de aman yakmayın :)

7 yorum :

  1. Merhaba, bugün tarifinizi yaptım. Çok güzel oldu fakat şeker oranı çok fazla geldi. Normali böyle mi oluyor acaba merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı yapanlar da var. Bizim oralarda biraz şekeri hissedilecek şekilde yapılıyor.

      Sil
  2. Ben de yarın deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Rize'de buna süt koyanlar da gördüm öyle yapılmıyor mu normalde.2 bardak su yerine 1 bardak süt 1 bardak su koysak nasıl olur sizce

    YanıtlaSil
  5. Seker koymasak olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kesinlikle şekersiz yapıyorum.Mısırın tohumu zaten gdo lu olduğundan yoğun şeker içeriyor. Keşke Atalık,doğal tohumlu mısır unu bulabilsem...

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...er: 0" />