Kategoriler

24 Şubat 2015 Salı

ISLAK KURABİYE TARİFİ (KAKAOLU VE KAHVELİ)

kakaolu ıslak kurabiye - kahveli ıslak kurabiye

Kakaolu ıslak kurabiyeyi ilk olarak leziz yemekler yapan Neşe Annem'de tattım ve bayıldım. Bu yüzden bu yayınımı kendisine itaf ediyor ve teşekkür ediyorum :) 

Tarifi Annemden aldıktan sonra bir çok kez misafirlerimiz için yaptım. Tadan herkes müptelası oldu. Bilmeyenler için tarifi paylaşmak istiyorum. Yoğun kakao tadı bu kurabiyeye çok yakışsa da, farklı bir tat da denemek istedim. Kurabiyelerin yarısını kakaolu, yarısını ise kahveli yaptım. Kahveli kurabiyeler de gayet güzel oldu. Aynı tarif farklı alternatiflerle denenebilir. 

Afiyet olsun ;)

Islak Kurabiye için Malzemeler:

- 2 çay bardağı sıvı yağ
- 125 gram tereyağı
- 1 yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 çay bardağı şeker
- 3 yemek kaşığı kakao (2 kaşığı sonradan ilave ediliyor)
- Aldığı kadar un (Yaklaşık 3 su bardağı kadar)

Not: Kurabiyenin tamamını kakaolu yapmak isterseniz kakaonun tamamını aynı anda eklemelisiniz. Hatta kakao miktarını damak tadınıza göre arttırıp eksiltebilirsiniz. Ama söyliyim yoğun kakao koyduğunuzda, inanılmaz lezzetli oluyor. Tabi abartmamak lazım. Yoğun kakaolu olsun diye de acı bir kurabiye yapmayalım:)

Islak Kurabiye Şerbeti için Malzemeler:

- 1 çay bardağı su
- 1 çay bardağı süt
- 2 çay bardağı şeker
- 2 çorba kaşığı granül kahve

Not: Kurabiyeleri yalnız kakaolu yapmak isterseniz 2 ye 2 su-şeker şerbeti, yalnızca kahveli yapmak isterseniz 2 ye 2 şeker-süt-kahve şerbeti yapmalısınız.

Islak Kurabiye Hazırlanışı:


- Öncelikle şerbetlerin hazırlanması gerekiyor. Şerbetlerin soğuk, kurabiyelerin sıcak olması lazım. Ben kurabiyelerin yarısını kahveli yarısını kakaolu yaptığım için, şerbetin yarısını süt-kahve-şeker ile diğer yarısını su-şeker ile hazırladım. 2 ayrı cezvede süt-kahve-şeker ve su-şeker karışımlarını ara ara karıştırarak kaynatıyoruz. Kaynamaya başladıktan 5 dakika sonra ocağın altını södürebilirsiniz.
- Pişen şerbeti soğumaya bıraktıktan sonra kurabiyelerin yapımına başlayabiliriz. Oda sıcaklığındaki tereyağını, sıvı yağı, yumurtayı, şekeri,  vanilya ve yalnızca 1 çorba kaşığı kakaoyu derince bir kapta çırpıyoruz. Daha sonra azar azar unu ve kabarta tozunu ilave edip, bir yandan kaşık veya spatula yardımıyla karıştırıyoruz.
Un ekledikçe katılaşan karışım karıştırılması zor kıvam aldığında, eller devreye giriyor ve hamuru iyice yoğuruyoruz. Kıvamı tamam olunca hamurumuzu ikiye bölüyoruz.
Hamurun yarısını, direkt ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladıktan sonra fırın tepsisine diziyoruz. Diğer yarısına ise, kalan 2 çorba kaşığı kakaoyu ilave edip, iyice yoğuruyoruz ve yine ceviz büyüklüğünde toplar yapıp fırın tepsisine diziyoruz.
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında kurabiyeler çatlayana kadar yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz. Fırında daha uzun süre tutarsanız, kurabiyeler sertleşiyor ve şerbeti çekmiyor.
Soğuyan şerbetlerimizi iki ayrı kaseye döküyoruz. Fırından çıkardığımız kurabiyelerin kakaolularını su-şeker şerbetine, diğer kurabiyeleri ise kahve-şeker-süt şerbetine daldırıp bir kaç kez elimizle çevirip, kurabiyelerin şerbeti çekmesini sağlıyoruz.
Şerbetlediğimiz kurabiyelerimizi servis tabağımıza alıp, soğumasını bekledikten sonra afiyetle yememeniz için hiçbir neden yok :)


2 yorum :

  1. Bire bir tarife göre yaptım ve iğrenç oldu teşekkürler pınar :@

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez sizden bu yorumu aldım. Bir çok arkadaşım denedi ve çok memnun kaldılar. Tarifi gözden geçirmenizi öneririm.

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...er: 0" />