Kategoriler

24 Mayıs 2015 Pazar

MEYVE ŞÖLENİ (ŞEFTALİLİ)


Biliyorum çok ara verdim blog paylaşımlarıma. İşlerin en yoğun olduğu dönemler olduğu için, kendime bile vakit ayıramazken blogu malesef boşladım. Ama güzel bir geri dönüş yapıyorum sizlere.

Yaz sıcakları kendini hissettirmeye başlamışken, serin ve fresh bir yaz tatlısı ile karşınızdayım. Şeftali Şöleni... 

Bu tarifi damak tadınıza göre her meyveyle deneyebilirsiniz. Hatta deneyimlerinizi paylaşırsanız çok da mutlu olurum ;)

MEYVE ŞÖLENİ MALZEMELER: (6-8 Kişilik)

Muhallebisi için:

- 1 Su Bardağı Un
- 1 Su Bardağı Toz Şeker
- 1 Kg Süt
- 1 Paket Krema

Şeftali Sosu İçin:

- Yaklaşık 700 Gram Şeftali (2 su bardağı şeftali püresi çıkıyor)
- İsteğe göre şeker (Şeftaliler çok tatlı olmadığı için bu tarifte 4 yemek kaşığı kullandım.)
- 2 yemek kaşığı buğday nişastası

ŞEFTALİ MEYVE ŞÖLENİ HAZIRLANIŞI:

- Un ve şekeri tencerenin içerisine koyup karıştırdıktan sonra, sütü de ilave edip, ocağın altını açıyoruz. Muhallebi kıvamına gelene kadar kısık ateşte karıştırarak pişiriyoruz.
- Muhallebi kaynayıp kıvamlandıktan sonra ateşin üstünden alıp, kremayı ilave ediyoruz ve çırpıcı ile 6-7 dakika çırpıyoruz. Çırpma süresi önemli... Ne kadar çırparsanız kıvamı o kadar güzel olur.
-Krema ilavesinden sonra iyice çırptığımız muhallebimizi soğumadan servis kaselerimize döküyoruz. Kaseleri tamamen doldurmuyoruz, şeftali sosu için yer bırakmayı unutmayın. 
-Şeftalilerin üzerindeki tüylü kısım rahatsız etmemesi için ovalayarak yıkıyoruz ve kabukları ile birlikte rondomuzun içine  dolduruyoruz. Dilerseniz kabuklarını soyabilirsiniz ama vitamini kabuğundadır felsefesiyle kabuklarını soymadım. Rondo ile şeftalileri püre haline getiriyoruz.
-Yaklaşık 2 su bardağı şeftali püresini küçük bir tencereye koyup, damak tadınıza göre şeker ilavesi yapıyoruz. Ben bu tarifte 4 yemek kaşığı şeker ilavesi yaptım. Ayrı bir kapta 2 yemek kaşığı nişastayı az su ile açıp, şeftali püresinin içine ilave ediyoruz ve kaynayıp kıvamlanana kadar pişiriyoruz.
-Ilınmış muhallebilerimizin üzerine sıcak şeftali sosunu döküyoruz ve oda sıcaklığında biraz ılınmasını bekleyip, buz dolabına koyuyoruz.
-En az 2-3 saat buz dolabında beklettiğimiz meyve şölenimizi yaz akşamlarında serin serin ikram edebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...er: 0" />